سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تکنولوژی

صفحه خانگی پارسی یار درباره

کدام کشورها بیشترین تولید پسته را در جهان دارند

پسته یک میوه‌ی خشک است که در واقع آجیل محسوب می‌شود و حاصل  درخت پسته است. درخت کوچک پسته در خاورمیانه و آسیای میانه به خوبی رشد می‌کند و میوه می‌دهد در نتیجه بیشترین تولید پسته در آسیا است. مردم ایران به خوبی با پسته آشنا هستند و عطر و طعم آن را به خوبی می‌شناسند. پسته همچین یک خوراکی محبوب در چین است و براساس بررسی‌ها مردم چین بیشترین مصرف پسته را دارند. از پسته در بستی، کره پسته، پودینگ، شیرینی و شکلات استفاده می‌شود. به طور کلی پیسته یک خوراکی بسیار کاربردی است که در زمینه‌ قنادی و آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پسته بسیار مغذی است و سرشار از پروتئین، فیبر و ویتامین B است.

 

 

بیشترین تولید پسته در خاک شور و در بیابان‌ها صورت می‌گیرد. این درختان پسته قادر خواهند بود تا از دمای منفی 10 درجه تا مثبت 48 درجه سانتیگراد رشد کنند. در واقع درخت پسته نیاز زیادی به خاک و خورشید دارد در نتیجه در محیط‌های مرطوب به خوبی کشت نخواهد شد چراکه رطوبت و آب ریشه‌ی این درخت را می‌پوساند. در نتیجه پسته به گرمای زیادی نیاز دارد. ریشه‌های پسته در اعماق زمین رشد می کنند و هر درخت پسته 80 تا 100 سال عمر می‌کند.

 

 

 

کشورهایی چون یونان، آمریکا، ترکیه، ایران، چین و سوریه بیشتری تولید پسته را در جهان دارند. پسته به طور معمول در باغات پرورش داده می‌شوند و پس از 7 تا 10 سال محصول خوبی خواهند داشت. به طور کلی پسته یک خوراکی بسیار خوشمزه است و ایران همیشه یکی از صادرکنندگان پسته به نقاط دیگر جهان بود.

 

طبق گزارش‌های منتشر شده در سال 98 ایران بیش از 1.5 میلیارد دلار از فروش پسته خام بدست آورده است. البته در حال حاضر پسته یک خوراکی بسیار گران‌قیمت و لوکس محسوب می‌شود و در شرایطی که این خوراکی بسیار زیاد در داخل کشور تولید می‌شود اما مردم توان خرید و مصرف آن را ندارند.